Vålerenga Fotball har startet jobben med å identifisere dem som sto bak fyrverkeri og raketter under klubbens kamp mot Sarpsborg søndag. Vålerenga tar sterkt avstand fra bruken av fyrverkeri og raketter, skriver klubben i en melding på sine nettsider. Ronnie Bergheim, VIFs sikkerhetssjef, sier at det var ren flaks at vi ikke fikk alvorlige personskader, både på tribunen og på banen som følge av raketter som gikk i alle retninger. Styret i Vålerenga er kalt inn til møte for å følge opp saken og sikre at nødvendige tiltak iverksettes. I tillegg er arbeidet med å identifisere de skyldige supporterne i gang. De kan trolig vente seg en hard straff. Fyrverkeriet, som gikk av like etter kampstart mot Sarpsborg, skal ha blitt fyrt opp for å markere at VIFs supportergruppe Ikaros fyller 15 år. Svein Graff, daglig leder, sier at dette er totalt uakseptabelt og at handlinger som setter uskyldige i fare og som skuffer oss dypt. Vålerenga Fotball har hatt et svært godt samarbeid med våre supportere denne sesongen, men det vi så i går, var langt over streken. Klubben lover å gjøre alt de kan for å forebygge lignende hendelser i fremtiden. Vålerenga Fotball vil også samarbeide med myndighetene for å finne og straffe de ansvarlige. Det er viktig for klubben å sikre at alle supportere kan føle seg trygge og ha en god opplevelse på stadion.
Klubb
Vålerenga Fotball tar avstand fra fyrverkeri på stadion
Vålerenga Fotball tar avstand fra fyrverkeri på stadion etter søndagens kamp mot Sarpsborg. Klubben jakter på personene bak og lover hard straff. Les mer om saken her
Vålerenga Fotball Hub