Vålerenga Fotball supportergrupper har besluttet å boikotte bortekamper i cupen etter nederlagene på fotballtinget. Det kom frem i en felles melding på X tidligere mandag.
Hva skjedde?
Vålerenga Fotball supportergrupper reagerer på at flertallet av klubbene i NTF ønsket å spille uten VAR, men majoriteten av breddeklubbene gikk inn på fotballtinget for å beholde VAR.
Hvorfor er dette viktig for Vålerenga Fotball?
Dette kan kanskje virke som en «takk for sist» etter årets fotballting, og det er nettopp dét det er. Vålerenga Fotball supportergrupper mener at det er på tide å komme med mottiltak som treffer der det svir skikkelig, nemlig på kontoutskriften.
Hvordan reagerer andre på denne beslutningen?
Tidligere Vålerenga-keeper og sportslig leder i Gamle Oslo, Adam Larsen Kwarasey, reagerer sterkt på begrunnelsen fra Vålerengas supportere. Han mener at Vålerenga Fotball supportergrupper ikke vet hvem de er, og at de ikke forstår hvordan Gamle Oslo fungerer. | Klubb | Beslutning | | --- | --- | | Vålerenga Fotball | Boikotter bortekamper i cupen | | Gamle Oslo | Ingen boikott |
Hva kommer neste?
Første cupkamp for sesongen er til helgen, hvor Vålerenga møter Kwaraseys klubb Gamle Oslo på bortebane søndag.
Vålerenga Fotball Hub